Markarbeten för R4 ”Eva” i Marviken påbörjades 1963. Byggplatsen låg fem mil från Norrköping och arbetsstyrkan inkvarterades därför i ett anläggarsamhälle liknande de som använts under vattenkraftsutbyggnaden.
Tiderna hade emellertid förändrats och det som var godtagbar standard i Harsprånget på 1950-talet fick underkänt 15 år senare. Främst var det arbetarnas boende som kritiserades. Tjänstemännen bodde i enkelrum men i arbetarbarackerna bodde man i små dubbelrum med enklast möjliga inredning. Tidningen Metallarbetaren rapporterade att ”Den som trivdes i logementet när han gjorde lumpen kan möjligen tycka om miljön. I varje fall känner han igen den när han är i Marviken”.
Under den mest intensiva perioden uppgick arbetsstyrkan till ungefär 600 personer och bristen på allmänna utrymmen var stor. Kaféet fylldes till bristningsgränsen när flera hundra man försökte följa vinterolympiaden i Grenoble på förläggningens enda TV-apparat.
Platsbristen var besvärande och därför hyrde man på hösten 1967 in logementsfartyget Regina från Holmens Bruk & Fastighets AB. Fartyget som var byggt 1914 hade haft en brokig karriär på Östersjön och Kattegatt. Regina förtöjdes vid den tillfälliga hamnanläggning som byggts för att ta emot reaktortanken och andra stora komponenter som krävde sjötransport. Under första halvan av 1968 bodde tidvis upp till 70 personer ombord.
I augusti samma år bogserades fartyget till nästa byggprojekt – Oskarshamn 1 i Simpevarp utanför Oskarshamn. Under en storm i augusti 1970 kantrade Regina och efter bärgning bogserades hon till Danmark för skrotning.